Subject area: Regensburg Classification
|
![]() | One level up ... |
Amutuhaire, Tibelius:
Improving access and equity in East African higher education through internationalization.
In: FIRE: Forum for International Research in Education.
Vol. 8
(28 February 2023)
Issue 1
.
- pp. 22-39.
ISSN 2326-3873
Vollmer, Maria Theresa:
Educational Concepts on the Move : the Example of PISA in India; a Network Theoretical Perspective.
Bayreuth
:
EPub Bayreuth
,
2023
. - 362 P.
(
Doctoral thesis,
2022
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Dölle, Paul ; Spira, Robin ; Aderbauer, David ; Schroft, Alina ; Marx, Clara ; Malik, Hubert ; Bach, Julian ; Lieb, Benedikt ; Souza da Silva, Éverton:
Reflexionsberichte von E-Tutor:innen im Sommersemester 2022.
ed.: Dölle, Paul
.
Zentrum für Hochschullehre
Bayreuth
,
2023
. - 40 S.
- (Reflexionsberichte am Zentrum für Hochschullehre. Reflexionsberichte von E-Tutor:innen
; 2022,1
)
Deville, Volker:
Wissen - Glaubwürdigkeit - Glauben : Impulse aus dem Frühjahr 2022.
ed.: Deville, Volker
.
F/L Think Tank eG, Universität Bayreuth, Kreuzkirche München
Bayreuth; München
,
2022
. - 80 S.
ISBN 978-3-00-072444-2
Groh, Mira Lisa:
„Kulturdialog“ im Zeichen einer postkolonialen Erinnerungskultur.
Zur Erinnerung kolonialer Vergangenheit am Beispiel der gegenwärtigen Restitutionsdebatte rund um das Berliner Humboldt Forum.
2022
. - II, 62, XV P.
(
Bachelor thesis,
2022
, University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)
Müller, Miriam ; Tittlbach, Susanne:
Veränderung des Bewegungsverhaltens durch die ersten beiden Coronawellen im Frühling und Winter 2020.
In: Prävention und Gesundheitsförderung.
(31 May 2022)
.
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1007/s11553-022-00953-1
Amutuhaire, Tibelius:
Financing Higher Education : Who Pays, Who Benefits, and Who Should Pay
for University Education in Uganda.
In: East African Journal of Education Studies.
Vol. 5
(19 April 2022)
Issue 1
.
- pp. 182-194.
ISSN 2707-3947
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.37284/eajes.5.1.625
Drescher, Martina ; Boukari, Oumarou ; Ngawa Mbaho, Carline Liliane:
Une étude comparative des discours sur le Covid-19 en Côte d'Ivoire et au Cameroun beaucoup de peur et de questionnement.
Bayreuth, Germany
:
Institute of African Studies
,
2022
. - IV, 29 S.
- (University of Bayreuth African Studies Working Papers
; 29
)
(Africa Multiple connects ; 4)
Raab, Patricia:
Bildung zu Mikroplastik - Eine empirische Studie zu Einflussfaktoren auf das Lernen im Kontext der Umweltbildung.
2022
. - 167, XIII P.
(
Doctoral thesis,
2021
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Roth, Tamara:
Große Hoffnungen, große Hürden : Der Einfluss von bilingualem Lernen im außerschulischen Lernort Labor auf Leistung, Verständnis, Selbstkonzept, und Kreativität.
Bayreuth
,
2022
. - 353, XXVI P.
(
Doctoral thesis,
2022
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Lowak, Michel:
Guter Sportunterricht aus der Adressatenperspektive : Hermeneutische und empirische Studien zur Perspektive von SchülerInnen auf den Sportunterricht unter Einbezug marketingwissenschaftlicher Überlegungen.
Bayreuth
,
2022
. - XV, 754 P.
(
Doctoral thesis,
2022
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Przybilla, Susanne:
Konzeption und Evaluation eines
bewegungsorientierten Konzepts für die Kinderkrippe.
Bayreuth
,
2022
. - 317 P.
(
Doctoral thesis,
2022
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Muster, Maria Katharina:
Motivation, Emotion und die Rolle der Schreibberatung : Wissenschaftliches Schreiben aus Studierendensicht.
Bayreuth
,
2022
. - X, 510 P.
(
Doctoral thesis,
2022
, University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)
Ulm, Volker:
Rechenschwäche in der Sekundarstufe, Diagnostik und Förderung von Schülerinnen und Schülern. 2. Auflage.
ed.: Miller, Carsten ; Ulm, Volker
Bayreuth
,
2022
. -
57 P.
- (Mathematikdidaktik im Kontext
; 5
)
Conradty, Cathérine ; Bogner, Franz X.:
Education for Sustainable Development : How Seminar Design and Time Structure of Teacher Professional Development Affect Students' Motivation and Creativity.
In: Education Sciences.
Vol. 12
(2022)
Issue 5
.
- No. 296.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci12050296
Bogner, Franz X. ; Suarez, Bosque Rafael:
Environmental preferences of adolescents within a low ecological footprint country.
In: Frontiers in Psychology.
Vol. 13
(2022)
.
- No. 894382.
ISSN 1664-1078
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.894382
Baierl, Tessa-Marie ; Johnson, Bruce ; Bogner, Franz X.:
Informal Earth Education : Significant Shifts for Environmental Attitude and Knowledge.
In: Frontiers in Psychology.
Vol. 13
(2022)
.
ISSN 1664-1078
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.819899
Conradty, Cathérine ; Bogner, Franz X.:
Measuring Students' School Motivation.
In: Education Sciences.
Vol. 12
(2022)
Issue 6
.
- No. 378.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci12060378
Faßold, Verena:
Sport und Bildung im Verein : Außerschulische Bildung ; Das 3-K-Projekt und seine Wirkungen auf die Teilnehmer.
Bayreuth
,
2021
. - 312 P.
(
Doctoral thesis,
2021
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Clemens, Iris:
The emergence of innovations through the encounter of knowledges in "the local" : How fresh action emerges in networks.
In: International Journal of Training and Development.
Vol. 25
(December 2021)
Issue 4
.
- pp. 402-413.
ISSN 1468-2419
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1111/ijtd.12241
Biswas, Tanu:
Zur Misopädie von Urbanisierung und schulischer Bildung : Eine Würdigung Colin Wards.
In: sub\urban : Zeitschrift für kritische Stadtforschung.
Vol. 9
(26 November 2021)
Issue 3/4
.
- pp. 281-288.
ISSN 2197-2567
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.36900/suburban.v9i3/4.718
Roth, Tamara ; Conradty, Cathérine ; Bogner, Franz X.:
Testing Creativity and Personality to Explore Creative Potentials in the Science Classroom.
In: Research in Science Education.
(28 May 2021)
.
ISSN 1573-1898
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1007/s11165-021-10005-x
Otung, Glory Essien:
Campus Decorum : The realisation of apologies, complaints and requests by Nigerian and German students.
Bayreuth
,
2021
. - VIII, 66 P.
(Master's,
2019
, University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)
Baierl, Tessa-Marie ; Johnson, Bruce ; Bogner, Franz X.:
Assessing Environmental Attitudes and Cognitive Achievement within 9 Years of Informal Earth Education.
In: Sustainability.
Vol. 13
(2021)
Issue 7
.
- No. 3622.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su13073622
Schneiderhan-Opel, Jennifer ; Bogner, Franz X.:
Cannot See the Forest for the Trees? Comparing Learning Outcomes of a Field Trip vs. a Classroom Approach.
In: Forests.
Vol. 12
(2021)
Issue 9
.
- No. 1265.
ISSN 1999-4907
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/f12091265
Raab, Patricia ; Bogner, Franz X.:
Conceptions of university students on microplastics in Germany.
In: PLoS One.
Vol. 16
(2021)
Issue 9
.
- No. e0257734.
ISSN 1932-6203
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0257734
Schneiderhan-Opel, Jennifer ; Bogner, Franz X.:
The Effect of Environmental Values on German Primary School Students’ Knowledge on Water Supply.
In: Water.
Vol. 13
(2021)
Issue 5
.
- No. 702.
ISSN 2073-4441
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/w13050702
Quante, Sonja:
Förderung von Selbstwirksamkeitserwartungen über vielfältige Kletter- und Bewegungsangebote im Kindergarten.
Bayreuth
,
2021
. - 240 P.
(
Doctoral thesis,
2020
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Mahr, Julia:
Konzeption, Durchführung und Evaluation eines fächerübergreifenden Unterrichts zum Themenkomplex „Ernährung“ ausgehend vom Sportunterricht.
Bayreuth
,
2021
. - XVI, 305 P.
(
Doctoral thesis,
2021
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Stöckert, Alexandra ; Bogner, Franz X.:
Learning about waste management : The role of science motivation, preferences in technology and environmental values.
In: Sustainable Futures.
Vol. 3
(2021)
.
- No. 100054.
ISSN 2666-1888
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1016/j.sftr.2021.100054
Biswas, Tanu:
Who Needs Sensory Education?
In: Studies in Philosophy and Education.
Vol. 40
(2021)
.
- pp. 287-302.
ISSN 1573-191X
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1007/s11217-021-09763-y
Bennie, Jason A. ; De Cocker, Katrien ; Tittlbach, Susanne:
The epidemiology of muscle-strengthening and aerobic physical activity guideline adherence among 24,016 German adults.
In: Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports.
Vol. 31
(2021)
Issue 5
.
- pp. 1096-1104.
ISSN 1600-0838
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1111/sms.13922
Häberlein, Tabea ; Maurus, Sabrina:
Losing or securing futures? Looking beyond 'proper' education to decision-making processes about young people’s education in Africa : an introduction.
In: Children's Geographies.
Vol. 18
(11 November 2020)
Issue 6
.
- pp. 569-583.
ISSN 1473-3277
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1080/14733285.2019.1708270
Biswas, Tanu:
Little Things Matter Much : Childist ideas for a pedagogy of philosophy in an overheated world.
Munich
:
Büro Himmelgrün
,
2020
. - 205 P.
ISBN 978-3-947186-13-6
(
Doctoral thesis,
2019
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Hager, Anja:
Potenziale ausgewählter Reflektiermethoden für die gezielte Förderung von
Reflektierfähigkeiten im Rahmen eines Blogprojekts innerhalb einer Bildung für nachhaltige Entwicklung.
Bayreuth
,
2020
. - VIII, 192, A56 P.
(
Doctoral thesis,
2020
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Schneiderhan-Opel, Jennifer:
Biodiversitätsbildung am Beispiel des Ökosystems Wald :
Eine empirische Studie zum Erwerb biodiversitätsbezogenen Wissens
unter dem Einfluss von Umwelteinstellungen und Faszination.
Bayreuth
,
2020
. - 152, XIII P.
(
Doctoral thesis,
2020
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Schönfelder, Mona L. ; Bogner, Franz X.:
Between Science Education and Environmental Education : How Science Motivation Relates to Environmental Values.
In: Sustainability.
Vol. 12
(2020)
Issue 5
.
- No. 1968.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su12051968
Larsen, Yelva C. ; Groß, Jorge ; Bogner, Franz X.:
Bringing Out-of-School Learning into the Classroom : Self- versus Peer-Monitoring of Learning Behaviour.
In: Education Sciences.
Vol. 10
(2020)
Issue 10
.
- No. 284.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci10100284
Stöckert, Alexandra ; Bogner, Franz X.:
Cognitive Learning about Waste Management : How Relevance and Interest Influence Long-Term Knowledge.
In: Education Sciences.
Vol. 10
(2020)
Issue 4
.
- No. 102.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci10040102
Ulm, Volker:
Fachliche & kulturelle Diversität in Schule & Universität : Systemische Entwicklung von Lehrerbildung.
Universität Bayreuth, Zentrum für Lehrerbildung
Bayreuth
,
2020
. - 32 P.
Seesemann, Rüdiger:
Figuring out how to Reconfigure African Studies.
Institute of African Studies
Bayreuth, Germany
:
Institute of African Studies
,
2020
. - V, 15 S.
- (University of Bayreuth African Studies Working Papers
; 24
)
(Africa Multiple Connects; 1)
Maurer, Michaela ; Koulouris, Pavlos ; Bogner, Franz X.:
Green Awareness in Action : How Energy Conservation Action Forces on Environmental Knowledge, Values and Behaviour in Adolescents’ School Life.
In: Sustainability.
Vol. 12
(2020)
Issue 3
.
- No. 955.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su12030955
Conradty, Cathérine ; Sotiriou, Sofoklis A. ; Bogner, Franz X.:
How Creativity in STEAM Modules Intervenes with Self-Efficacy and Motivation.
In: Education Sciences.
Vol. 10
(2020)
Issue 3
.
- No. 70.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci10030070
Jak rozpoznat a podpořit matematicky nadané žáky a žákyně = Mathematisch begabte Schülerinnen und Schüler erkennen und fördern.
ed.: Köcher, Tom ; Ulm, Volker
Bayreuth
,
2020
. - 110 P.
Bennie, Jason A. ; Tittlbach, Susanne:
Muscle-strengthening exercise and sleep quality among a nationally representative sample of 23,635 German adults.
In: Preventive Medicine Reports.
Vol. 20
(2020)
.
- No. 101250.
ISSN 2211-3355
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1016/j.pmedr.2020.101250
Ulm, Volker:
Rechenschwäche in der Sekundarstufe, Diagnostik und Förderung von Schülerinnen und Schülern.
Bayreuth
,
2020
. -
51 P.
- (Mathematikdidaktik im Kontext
; 5
)
Schneiderhan-Opel, Jennifer ; Bogner, Franz X.:
The Relation between Knowledge Acquisition and Environmental Values within the Scope of a Biodiversity Learning Module.
In: Sustainability.
Vol. 12
(2020)
Issue 5
.
- No. 2036.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su12052036
Mierdel, Julia ; Bogner, Franz X.:
Simply InGEN(E)ious! How Creative DNA Modeling Can Enrich Classic Hands-On Experimentation.
In: Journal of Microbiology & Biology Education.
Vol. 21
(2020)
Issue 2
.
ISSN 1935-7885
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1128/jmbe.v21i2.1923
Marth-Busch, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Technology Interest of Secondary School Students at Five Testing Points over one Complete School Year after Participating at a Student-Centered Learning Program about Bionics.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research.
Vol. 19
(2020)
Issue 2
.
- pp. 94-111.
ISSN 1694-2116
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.26803/ijlter.19.2.7
Horn, Benjamin ; Beranovsky, Fabian ; Mierdel, Julia:
Evaluationsbericht zum Projekt "Fachliche & kulturelle Diversität in Schule & Hochschule" der Universität Bayreuth.
Bayreuth
,
2019
. -
243 P.
Leppmeier, Max:
Die Zerlegung eines Prismas in Pyramiden - ein geometrisches Experiment.
Bayreuth
,
2019
. - 15 S.
Bissinger, Kerstin:
Environmental Literacy : eine Studie zu Schülervorstellungen, kognitivem Wissen, Umwelteinstellungen und umweltbewusstem Verhalten.
Bayreuth
,
2018
. - 121, V P.
(
Doctoral thesis,
2016
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Calado, Florbela:
How Biology textbooks of two different socio-cultural contexts may contribute to students' scientific literacy.
Bayreuth
,
2018
. - 149 P.
(
Doctoral thesis,
2018
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Leppmeier, Max:
Konzepte zur personorientierten Begabungsförderung im Mathematikunterricht
und in der Schulentwicklung, ausgehend von Mathematik.
2018
. - VII, 308 P.
(
Doctoral thesis,
2018
, University of Bayreuth, Faculty of Mathematics, Physics and Computer Sciences)
Barthmann, Kati:
Vorstellungen von Geographielehrkräften über Schülervorstellungen und den Umgang mit ihnen in der Unterrichtspraxis.
Bayreuth
,
2018
. - XII, 158, LXXIV P.
(
Doctoral thesis,
2018
, University of Bayreuth, Bayreuther Graduiertenschule für Mathematik und Naturwissenschaften - BayNAT)
Kroeker, Lena ; Voigt, Maike:
Themenfelder sozialanthropologischer Mittelschichtsforschung : Eine Vorstellung
Bayreuther Projekte.
ed.: Daniel, Antje
.
Institut für Afrikastudien, Bayreuth Academy of Advanced African Studies
Bayreuth
,
2017
. - 31 S.
- (Bayreuth African Studies Working Papers
; 16
)
(Academy Reflects; 2)
Thorn, Christine J.:
Schülerzentrierter Unterricht zu Arten- und Naturschutz im Ökosystem Wald : eine Studie zu Schülervorstellungen, kognitivem Wissen, Umwelteinstellungen und Persönlichkeit.
Bayreuth
,
2016
. - 144, XIII P.
(
Doctoral thesis,
2016
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Schumm, Maximiliane:
Empirische Studie zu Motivation, Einstellung und Wissen von Jugendlichen : Selbstgesteuertes Lernen mit dem Thema „Erneuerbare Energien“.
Bayreuth
,
2016
. - 105 P.
(
Doctoral thesis,
2016
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Schönfelder, Mona:
Unterrichtliche Zugänge zum Bestäuberschutz : Empirische Studie zur Steigerung des kognitiven Wissens und der positiven Wahrnehmung von Bienen.
Bayreuth
,
2016
. - 158, XVII P.
(
Doctoral thesis,
2016
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Langheinrich, Jessica:
eLearning-gestützter Unterricht am außerschulischen Lernort Labor : Schülervorstellungen und kognitives Lernen.
Bayreuth
,
2016
. - 110 P.
(
Doctoral thesis,
2015
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Schmid, Sarah:
Inquiry-basiertes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht –
Auswirkung auf Motivation und langfristigen Wissensaufbau.
Bayreuth
,
2015
. - 156 P.
(
Doctoral thesis,
2015
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Weydenhammer, Nadine:
Wirksamkeitsfacetten von Nachhilfe in Deutschland und den USA: Eine ländervergleichende Studie.
Bayreuth
,
2015
. - 167 P.
(
Doctoral thesis,
2015
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Conrad, Dominik:
Erfahrungsbasiertes Verstehen geowissenschaftlicher Phänomene : eine didaktische Rekonstruktion des Systems Plattentektonik.
Bayreuth
,
2014
. - 250 P.
(
Doctoral thesis,
2014
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Hoffmann, Sascha ; Tug, Suzan ; Simon, Perikles:
Child-caregivers' body weight and habitual physical activity status is associated with overweight in kindergartners.
In: BMC public health.
Vol. 14
(2014)
.
- p. 822.
ISSN 1471-2458
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1186/1471-2458-14-822
Kriesche, Julia:
Einführung neuer Führungsstrukturen an Schulen: Eine Studie zur Personalführung an Schulen.
Bayreuth
,
2013
. - 245 P.
(
Doctoral thesis,
2013
, University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)
Danfulani, Chikas:
The Re-implementation of Sharia in Northern Nigeria and the Education of Muslim Women 1999-2007.
Bayreuth
,
2013
. - 211 S. P.
(
Doctoral thesis,
2012
, University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)
Meissner, Barbara ; Bogner, Franz X.:
Towards Cognitive Load Theory as Guideline for Instructional Design in Science Education.
In: World Journal of Education.
Vol. 3
(2013)
Issue 2
.
- pp. 24-37.
ISSN 1925-0754
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.5430/wje.v3n2p24
Al-Nasser, Mohammed:
Gesprochene Sprache im Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht. Eigenschaften der gesprochenen Sprache in Lehrwerkdialogen.
Bayreuth
,
2011
(
Doctoral thesis,
2011
, University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)
Conradty, Cathérine:
Multimedial unterstütztes Lernen: Intrinsische Motivation & kognitiver Lernerfolg.
Bayreuth
,
2011
(
Doctoral thesis,
2011
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Gerstner, Sabine:
Eine empirische Studie zum Einsatz von schülerzentrierten Unterrichtsmethoden im Natur- und Technik-Unterricht zum Thema "Wasser - Grundlage des Lebens".
Bayreuth
,
2009
(
Doctoral thesis,
2009
, University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)
Schrüfer, Gabriele:
Verständnis für fremde Kulturen.
Bayreuth
,
2003
(
Doctoral thesis,
2003
, University of Bayreuth, Bayreuther Graduiertenschule für Mathematik und Naturwissenschaften - BayNAT)