Titlebar
Publications listed by divisions  

Subject area: Regensburg Classification
300 Social sciences > 370 Education

One level up ...
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Year | Person | Item Type | No Grouping
Jump to: 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2011 | 2009 | 2003
Number of items at this level: 43.

2021

Faßold, Verena:
Sport und Bildung im Verein : Außerschulische Bildung ; Das 3-K-Projekt und seine Wirkungen auf die Teilnehmer.
Bayreuth , 2021 . - 312 P.
( Doctoral thesis, 2021 , University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)

Otung, Glory Essien:
Campus Decorum : The realisation of apologies, complaints and requests by Nigerian and German students.
Bayreuth , 2021 . - VIII, 66 P.
(Master's, 2019 , University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)

Quante, Sonja:
Förderung von Selbstwirksamkeitserwartungen über vielfältige Kletter- und Bewegungsangebote im Kindergarten.
Bayreuth , 2021 . - 240 P.
( Doctoral thesis, 2020 , University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)

Mahr, Julia:
Konzeption, Durchführung und Evaluation eines fächerübergreifenden Unterrichts zum Themenkomplex „Ernährung“ ausgehend vom Sportunterricht.
Bayreuth , 2021 . - XVI, 305 P.
( Doctoral thesis, 2021 , University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)

2020

Häberlein, Tabea ; Maurus, Sabrina:
Losing or securing futures? Looking beyond 'proper' education to decision-making processes about young people’s education in Africa : an introduction.
In: Children's Geographies. Vol. 18 (11 November 2020) Issue 6 . - pp. 569-583.
ISSN 1473-3277
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1080/14733285.2019.1708270

Biswas, Tanu:
Little Things Matter Much : Childist ideas for a pedagogy of philosophy in an overheated world.
Munich : Büro Himmelgrün , 2020 . - 205 P.
ISBN 978-3-947186-13-6
( Doctoral thesis, 2019 , University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)

Hager, Anja:
Potenziale ausgewählter Reflektiermethoden für die gezielte Förderung von Reflektierfähigkeiten im Rahmen eines Blogprojekts innerhalb einer Bildung für nachhaltige Entwicklung.
Bayreuth , 2020 . - VIII, 192, A56 P.
( Doctoral thesis, 2020 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Schneiderhan-Opel, Jennifer:
Biodiversitätsbildung am Beispiel des Ökosystems Wald : Eine empirische Studie zum Erwerb biodiversitätsbezogenen Wissens unter dem Einfluss von Umwelteinstellungen und Faszination.
Bayreuth , 2020 . - 152, XIII P.
( Doctoral thesis, 2020 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Schönfelder, Mona L. ; Bogner, Franz X.:
Between Science Education and Environmental Education : How Science Motivation Relates to Environmental Values.
In: Sustainability. Vol. 12 (2020) Issue 5 . - No. 1968.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su12051968

Larsen, Yelva C. ; Groß, Jorge ; Bogner, Franz X.:
Bringing Out-of-School Learning into the Classroom : Self- versus Peer-Monitoring of Learning Behaviour.
In: Education Sciences. Vol. 10 (2020) Issue 10 . - No. 284.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci10100284

Stöckert, Alexandra ; Bogner, Franz X.:
Cognitive Learning about Waste Management : How Relevance and Interest Influence Long-Term Knowledge.
In: Education Sciences. Vol. 10 (2020) Issue 4 . - No. 102.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci10040102

Ulm, Volker:
Fachliche & kulturelle Diversität in Schule & Universität : Systemische Entwicklung von Lehrerbildung.
Universität Bayreuth, Zentrum für Lehrerbildung
Bayreuth , 2020 . - 32 P.

Seesemann, Rüdiger:
Figuring out how to Reconfigure African Studies.
Institute of African Studies
Bayreuth, Germany : Institute of African Studies , 2020 . - V, 15 S. - (University of Bayreuth African Studies Working Papers ; 24 ) (Africa Multiple Connects; 1)

Maurer, Michaela ; Koulouris, Pavlos ; Bogner, Franz X.:
Green Awareness in Action : How Energy Conservation Action Forces on Environmental Knowledge, Values and Behaviour in Adolescents’ School Life.
In: Sustainability. Vol. 12 (2020) Issue 3 . - No. 955.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su12030955

Conradty, Cathérine ; Sotiriou, Sofoklis A. ; Bogner, Franz X.:
How Creativity in STEAM Modules Intervenes with Self-Efficacy and Motivation.
In: Education Sciences. Vol. 10 (2020) Issue 3 . - No. 70.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci10030070

Jak rozpoznat a podpořit matematicky nadané žáky a žákyně = Mathematisch begabte Schülerinnen und Schüler erkennen und fördern.
ed.: Köcher, Tom ; Ulm, Volker
Bayreuth , 2020 . - 110 P.

Bennie, Jason A. ; Tittlbach, Susanne:
Muscle-strengthening exercise and sleep quality among a nationally representative sample of 23,635 German adults.
In: Preventive Medicine Reports. Vol. 20 (2020) . - No. 101250.
ISSN 2211-3355
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1016/j.pmedr.2020.101250

Ulm, Volker:
Rechenschwäche in der Sekundarstufe, Diagnostik und Förderung von Schülerinnen und Schülern.
Bayreuth , 2020 . - 51 P. - (Mathematikdidaktik im Kontext ; 5 )

Schneiderhan-Opel, Jennifer ; Bogner, Franz X.:
The Relation between Knowledge Acquisition and Environmental Values within the Scope of a Biodiversity Learning Module.
In: Sustainability. Vol. 12 (2020) Issue 5 . - No. 2036.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su12052036

Mierdel, Julia ; Bogner, Franz X.:
Simply InGEN(E)ious! How Creative DNA Modeling Can Enrich Classic Hands-On Experimentation.
In: Journal of Microbiology & Biology Education. Vol. 21 (2020) Issue 2 .
ISSN 1935-7885
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1128/jmbe.v21i2.1923

Marth-Busch, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Technology Interest of Secondary School Students at Five Testing Points over one Complete School Year after Participating at a Student-Centered Learning Program about Bionics.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 19 (2020) Issue 2 . - pp. 94-111.
ISSN 1694-2116
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.26803/ijlter.19.2.7

2019

Horn, Benjamin ; Beranovsky, Fabian ; Mierdel, Julia:
Evaluationsbericht zum Projekt "Fachliche & kulturelle Diversität in Schule & Hochschule" der Universität Bayreuth.
Bayreuth , 2019 . - 243 P.

Leppmeier, Max:
Die Zerlegung eines Prismas in Pyramiden - ein geometrisches Experiment.
Bayreuth , 2019 . - 15 S.

2018

Bissinger, Kerstin:
Environmental Literacy : eine Studie zu Schülervorstellungen, kognitivem Wissen, Umwelteinstellungen und umweltbewusstem Verhalten.
Bayreuth , 2018 . - 121, V P.
( Doctoral thesis, 2016 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Calado, Florbela:
How Biology textbooks of two different socio-cultural contexts may contribute to students' scientific literacy.
Bayreuth , 2018 . - 149 P.
( Doctoral thesis, 2018 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Leppmeier, Max:
Konzepte zur personorientierten Begabungsförderung im Mathematikunterricht und in der Schulentwicklung, ausgehend von Mathematik.
2018 . - VII, 308 P.
( Doctoral thesis, 2018 , University of Bayreuth, Faculty of Mathematics, Physics and Computer Sciences)

Barthmann, Kati:
Vorstellungen von Geographielehrkräften über Schülervorstellungen und den Umgang mit ihnen in der Unterrichtspraxis.
Bayreuth , 2018 . - XII, 158, LXXIV P.
( Doctoral thesis, 2018 , University of Bayreuth, Bayreuther Graduiertenschule für Mathematik und Naturwissenschaften - BayNAT)

2017

Kroeker, Lena ; Voigt, Maike:
Themenfelder sozialanthropologischer Mittelschichtsforschung : Eine Vorstellung Bayreuther Projekte.
ed.: Daniel, Antje . Institut für Afrikastudien, Bayreuth Academy of Advanced African Studies
Bayreuth , 2017 . - 31 S. - (Bayreuth African Studies Working Papers ; 16 ) (Academy Reflects; 2)

2016

Thorn, Christine J.:
Schülerzentrierter Unterricht zu Arten- und Naturschutz im Ökosystem Wald : eine Studie zu Schülervorstellungen, kognitivem Wissen, Umwelteinstellungen und Persönlichkeit.
Bayreuth , 2016 . - 144, XIII P.
( Doctoral thesis, 2016 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Schumm, Maximiliane:
Empirische Studie zu Motivation, Einstellung und Wissen von Jugendlichen : Selbstgesteuertes Lernen mit dem Thema „Erneuerbare Energien“.
Bayreuth , 2016 . - 105 P.
( Doctoral thesis, 2016 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Schönfelder, Mona:
Unterrichtliche Zugänge zum Bestäuberschutz : Empirische Studie zur Steigerung des kognitiven Wissens und der positiven Wahrnehmung von Bienen.
Bayreuth , 2016 . - 158, XVII P.
( Doctoral thesis, 2016 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Langheinrich, Jessica:
eLearning-gestützter Unterricht am außerschulischen Lernort Labor : Schülervorstellungen und kognitives Lernen.
Bayreuth , 2016 . - 110 P.
( Doctoral thesis, 2015 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

2015

Schmid, Sarah:
Inquiry-basiertes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht – Auswirkung auf Motivation und langfristigen Wissensaufbau.
Bayreuth , 2015 . - 156 P.
( Doctoral thesis, 2015 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Weydenhammer, Nadine:
Wirksamkeitsfacetten von Nachhilfe in Deutschland und den USA: Eine ländervergleichende Studie.
Bayreuth , 2015 . - 167 P.
( Doctoral thesis, 2015 , University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)

2014

Conrad, Dominik:
Erfahrungsbasiertes Verstehen geowissenschaftlicher Phänomene : eine didaktische Rekonstruktion des Systems Plattentektonik.
Bayreuth , 2014 . - 250 P.
( Doctoral thesis, 2014 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

Hoffmann, Sascha ; Tug, Suzan ; Simon, Perikles:
Child-caregivers' body weight and habitual physical activity status is associated with overweight in kindergartners.
In: BMC public health. Vol. 14 (2014) . - p. 822.
ISSN 1471-2458
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1186/1471-2458-14-822

2013

Kriesche, Julia:
Einführung neuer Führungsstrukturen an Schulen: Eine Studie zur Personalführung an Schulen.
Bayreuth , 2013 . - 245 P.
( Doctoral thesis, 2013 , University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)

Danfulani, Chikas:
The Re-implementation of Sharia in Northern Nigeria and the Education of Muslim Women 1999-2007.
Bayreuth , 2013 . - 211 S. P.
( Doctoral thesis, 2012 , University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)

Meissner, Barbara ; Bogner, Franz X.:
Towards Cognitive Load Theory as Guideline for Instructional Design in Science Education.
In: World Journal of Education. Vol. 3 (2013) Issue 2 . - pp. 24-37.
ISSN 1925-0754
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.5430/wje.v3n2p24

2011

Al-Nasser, Mohammed:
Gesprochene Sprache im Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht. Eigenschaften der gesprochenen Sprache in Lehrwerkdialogen.
Bayreuth , 2011
( Doctoral thesis, 2011 , University of Bayreuth, Faculty of Languages and Literature)

Conradty, Cathérine:
Multimedial unterstütztes Lernen: Intrinsische Motivation & kognitiver Lernerfolg.
Bayreuth , 2011
( Doctoral thesis, 2011 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

2009

Gerstner, Sabine:
Eine empirische Studie zum Einsatz von schülerzentrierten Unterrichtsmethoden im Natur- und Technik-Unterricht zum Thema "Wasser - Grundlage des Lebens".
Bayreuth , 2009
( Doctoral thesis, 2009 , University of Bayreuth, Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences)

2003

Schrüfer, Gabriele:
Verständnis für fremde Kulturen.
Bayreuth , 2003
( Doctoral thesis, 2003 , University of Bayreuth, Bayreuther Graduiertenschule für Mathematik und Naturwissenschaften - BayNAT)

This list was generated on Fri Sep 24 01:39:02 2021 CEST.
[Top of page]