Publications by the same author
plus in the repository
plus in Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Nutzung eines digitalen Übersichtsboards für die organisatorischen Abläufe und das inhaltliche Verständnis der Studierenden

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00008444
URN to cite this document: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8444-8

Title data

Awal, Ram Prasad ; Hager, Anja:
Nutzung eines digitalen Übersichtsboards für die organisatorischen Abläufe und das inhaltliche Verständnis der Studierenden.
ed.: Hager, Anja
Bayreuth , 2025 . - 11 S. - (Lehrprojekt-Reflexionsbericht im Rahmen des Zertifikatsprogramms "Zukunftsorientierte Hochschullehre durch Technologieintegration" ; 2025,2 )

[thumbnail of Publikation ZHLTI Ram Prasad Awal.pdf]
Format: PDF
Name: Publikation ZHLTI Ram Prasad Awal.pdf
Version: Published Version
Available under License Creative Commons BY 4.0: Attribution
Download (1MB)

Abstract

Dr. Ram Prasad Awal reflektiert seine Lehrtätigkeit im Fachbereich Organische Chemie (Lebensmittelchemie) an der Universität Bayreuth und beschreibt die Chancen und Herausforderungen, die sich beim Einsatz eines digitalen Übersichtsboards (Padlet) im Rahmen der Lehrveranstaltung „Lebensmittelchemie und -analytik 2024“ ergeben. Das Ziel des Lehrprojekts was es, die Organisation und das inhaltliche Verständnis der Studierenden durch die zentrale Bereitstellung aller Materialen zu verbessern. Durch eine strukturierte Lehrplanung und die Integration von Padlet konnten die Beteiligung und Motivation der Studierenden erhöht werden, jedoch gab es anfangs Unsicherheiten aufgrund der späten Einführung des Padlets. Herr Awal betont die positiven Erfahrungen und plant, digitale Plattformen künftig noch gezielter zu optimieren und frühzeitiger in der Lehre einzusetzen.

Abstract in another language

Dr Ram Prasad Awal reflects on his teaching activities in the Department of Organic Chemistry (Food Chemistry) at the University of Bayreuth and describes the opportunities and challenges that arise when using a digital overview board (Padlet) in the course ‘Food Chemistry and Analysis 2024’. The aim of the teaching project was to improve the organisation and understanding of the content by providing all materials in a central location. Structured lesson planning and the integration of Padlet increased student participation and motivation, but there was some uncertainty at the beginning due to the late introduction of Padlet. Mr Awal emphasises the positive experiences and plans to optimise digital platforms even more specifically in the future and to use them earlier in teaching.

Further data

Item Type: Working paper, discussion paper
Keywords: Technologie; Lehre; digitale Medien; Methoden; Didaktik; Hochschullehre; Medienwissenschaft; Padlet; Reflexion
DDC Subjects: 300 Social sciences > 370 Education
Institutions of the University: Service Facilities > Center for Teaching and Learning - ZHL
Service Facilities
Language: German
Originates at UBT: Yes
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8444-8
Date Deposited: 16 May 2025 16:33
Last Modified: 16 May 2025 16:33
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/8444

Downloads

Downloads per month over past year