Publications by the same author
plus in the repository
plus in Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Reflexionsberichte von E-Tutor:innen im Sommersemester 2022

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006877
URN to cite this document: urn:nbn:de:bvb:703-epub-6877-1

Title data

Dölle, Paul ; Spira, Robin ; Aderbauer, David ; Schroft, Alina ; Marx, Clara ; Malik, Hubert ; Bach, Julian ; Lieb, Benedikt ; Souza da Silva, Éverton:
Reflexionsberichte von E-Tutor:innen im Sommersemester 2022.
ed.: Dölle, Paul . Zentrum für Hochschullehre
Bayreuth , 2023 . - 40 S. - (Reflexionsberichte am Zentrum für Hochschullehre. Reflexionsberichte von E-Tutor:innen ; 2022,1 )

[thumbnail of Zusammenfassung der Reflexionsberichte_ss2022.pdf]
Format: PDF
Name: Zusammenfassung der Reflexionsberichte_ss2022.pdf
Version: Published Version
Available under License Creative Commons BY 4.0: Attribution
Download (1MB)

Abstract

Die Reflexionsberichte von E-Tutor:innen werden vom Zentrum für Hochschullehre an der Universität Bayreuth veröffentlicht. Das Zentrum für Hochschullehre bietet hochschuldidaktische Serviceleistungen für alle Lehrenden an. Die Aktivitäten und Angebote umfassen neben den klassischen Fortbildungsangeboten, Projekte zur Weiterentwicklung von Lehre mit Lehrstühlen, Lehrberatungen und Coachings von Einrichtungen und Einzelpersonen sowie Austauschformate im weiten Feld der Hochschullehre. Durch den Erwerb von Zertifikaten können alle Lehrenden ihr Engagement und ihre Kompetenzen im Bereich der Lehre sichtbarer machen. Somit versteht sich das ZHL als Servicestelle, die sich um jegliche Lehrthemen an der Universität Bayreuth kümmert. Alle Aktivitäten drehen sich ums Entwickeln, Unterstützen und Austauschen von Lehre nach den Wünschen und Anforderungen der Lehrenden.

Abstract in another language

The e-tutors' reflection reports are published by the Centre for Teaching and Learning in Higher Education (ZHL) at the University of Bayreuth. The Centre for Teaching and Learning in Higher Education offers didactic services for all higher education teachers. In addition to traditional continuing education courses, the Centre's activities and offerings include projects for the further development of teaching with chairs, teaching consultations and coaching for institutions and individuals, as well as exchange formats in the broad field of university teaching. By acquiring certificates, all teachers can make their commitment and competence in the field of teaching more visible. The ZHL sees itself as a service centre for all teaching issues at the University of Bayreuth. All activities revolve around the development, support and exchange of teaching according to the wishes and needs of the lecturers.

Further data

Item Type: Working paper, discussion paper
Keywords: E-Tutor:innen; Digitalisierung; digitale Medien; Hochschuldidaktik; Tutoren
DDC Subjects: 300 Social sciences > 370 Education
Institutions of the University: Service Facilities > Center for Teaching and Learning - ZHL
Service Facilities
Language: German
Originates at UBT: Yes
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-6877-1
Date Deposited: 03 Mar 2023 12:09
Last Modified: 07 Mar 2023 06:52
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/6877

Downloads

Downloads per month over past year