Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

The role of attitude toward nature in learning about environmental issues

Titelangaben

Baierl, Tessa-Marie ; Kaiser, Florian G. ; Bogner, Franz X.:
The role of attitude toward nature in learning about environmental issues.
In: Frontiers in Psychology. Bd. 15 (2024) Heft 1471026 .
ISSN 1664-1078
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1471026

Volltext

[thumbnail of fpsyg-15-1471026-1 the role of attitude toward nature.pdf]
Format: PDF
Name: fpsyg-15-1471026-1 the role of attitude toward nature.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
Download (1MB)

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
NEB|LAB ECO²-SCHOOLS
101086921
Elite study program MINT Teacher Education PLUS
S-NW-2015-316

Abstract

Attitude toward nature and environmental attitude are two distinct propensities that both further learning about the environment. The present study builds upon prior research by investigating the role of attitude toward nature in learning about environmental issues. In a sample of 1,486 university, middle and high school students (Mage = 15.25, SD = 3.2), we first calibrated a pool of items expressing attitude toward nature. We found differences in how adolescents expressed their appreciation for nature at different ages. It is essential to consider these differences to accurately ascertain adolescents’ attitudes toward nature. We then conducted a mediation test. Whereas attitude toward nature determined the levels of knowledge students gained and retained, environmental attitude fully mediated the environmental knowledge subsequently demonstrated by the students. Our research suggests that researchers and educators may benefit from taking an experiential approach to learning about sustainable development by promoting appreciation for nature.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Keywords: attitude toward nature; environmental attitude; environmental education; attitude measurement; adolescents; Campbell paradigm
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik > 500 Naturwissenschaften
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Chemie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie und Chemie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie und Chemie - Univ.-Prof. Dr. Jürgen Paul
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Chemie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Chemie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie und Chemie
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
Eingestellt am: 25 Nov 2024 09:12
Letzte Änderung: 25 Nov 2024 09:12
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/8069

Downloads

Downloads pro Monat im letzten Jahr