Gruppieren nach:
Jahr |
Person |
Keine GruppierungAnzahl der Einträge: 13.
Beranovsky, Fabian ; Conradty, Catherine ; Noack, Max-Emanuel ; Warnecke, Robert ; Baierl, Tessa-Marie ; Schneiderhan-Opel, Jennifer:
Abschlussbericht zu den Erhebungen der projektinternen Evaluation des Projekts „Fachliche und kulturelle Diversität in Schule und Universität – Vertiefung und Ausweitung“.
Bayreuth
,
2023
. - 172 S.
Baierl, Tessa-Marie ; Bogner, Franz X.:
How Should We Teach Nature Protection? Self-Determination and Environmental Attitudes.
In: Education Sciences.
Bd. 13
(2023)
Heft 4
.
- 353.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci13040353
Dümmel, Nikita:
MuLE : A Multi-Paradigm Language for Education.
Bayreuth
,
2022
. - VIII, 356 S.
(
Dissertation,
2022
, Universität Bayreuth, Fakultät für Mathematik, Physik und Informatik)
Conradty, Catherine ; Bogner, Franz X.:
Education for Sustainable Development : How Seminar Design and Time Structure of Teacher Professional Development Affect Students' Motivation and Creativity.
In: Education Sciences.
Bd. 12
(2022)
Heft 5
.
- No. 296.
ISSN 2227-7102
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/educsci12050296
Baierl, Tessa-Marie ; Johnson, Bruce ; Bogner, Franz X.:
Informal Earth Education : Significant Shifts for Environmental Attitude and Knowledge.
In: Frontiers in Psychology.
Bd. 13
(2022)
.
ISSN 1664-1078
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.819899
Schneiderhan-Opel, Jennifer ; Bogner, Franz X.:
Cannot See the Forest for the Trees? Comparing Learning Outcomes of a Field Trip vs. a Classroom Approach.
In: Forests.
Bd. 12
(2021)
Heft 9
.
- No. 1265.
ISSN 1999-4907
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/f12091265
Schneiderhan-Opel, Jennifer ; Bogner, Franz X.:
The Effect of Environmental Values on German Primary School Students’ Knowledge on Water Supply.
In: Water.
Bd. 13
(2021)
Heft 5
.
- No. 702.
ISSN 2073-4441
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/w13050702
Stöckert, Alexandra:
Kann kompetenzorientierter Natur und Technik-Unterricht individuell nachhaltiges Handeln beeinflussen? : Wie Umwelteinstellungen, Motivation und Technikbegeisterung kognitives Lernen über Müllverwertung/-vermeidung beeinflussen.
Bayreuth
,
2021
. - 99 S.
(
Dissertation,
2021
, Universität Bayreuth, Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften)
Maurer, Michaela ; Bogner, Franz X.:
First steps towards sustainability? University freshmen perceptions on nature versus environment.
In: PLOS ONE.
Bd. 15
(2020)
Heft 6
.
- No. e0234560.
ISSN 1932-6203
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0234560
Thiele, Fred:
Kulturelle Diversität in der Sportlehrer*innenbildung : Entwicklung, Durchführung und Evaluation eines Seminarkonzepts zur Steigerung der Kompetenz zukünftiger Sportlehrkräfte im Umgang mit kultureller Diversität.
2020
. - IX, 363 S.
(
Dissertation,
2020
, Universität Bayreuth, Kulturwissenschaftliche Fakultät)
Schneiderhan-Opel, Jennifer ; Bogner, Franz X.:
The Relation between Knowledge Acquisition and Environmental Values within the Scope of a Biodiversity Learning Module.
In: Sustainability.
Bd. 12
(2020)
Heft 5
.
- No. 2036.
ISSN 2071-1050
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.3390/su12052036
Mierdel, Julia ; Bogner, Franz X.:
Simply InGEN(E)ious! How Creative DNA Modeling Can Enrich Classic Hands-On Experimentation.
In: Journal of Microbiology & Biology Education.
Bd. 21
(2020)
Heft 2
.
ISSN 1935-7885
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1128/jmbe.v21i2.1923
Heuss, Lisa ; Grevé, Michael E. ; Schäfer, Deborah ; Busch, Verena ; Feldhaar, Heike:
Direct and indirect effects of land‐use intensification on ant communities in temperate grasslands.
In: Ecology and Evolution.
Bd. 9
(16 April 2019)
Heft 7
.
- S. 4013-4024.
ISSN 2045-7758
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1002/ece3.5030