Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Creativity as Key Trigger to Cognitive Achievement : Effects of Digital and Analog Learning Interventions

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00008280
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8280-7

Titelangaben

Fleissner-Martin, Juliane ; Paul, Jürgen ; Bogner, Franz X.:
Creativity as Key Trigger to Cognitive Achievement : Effects of Digital and Analog Learning Interventions.
In: Research in Science Education. (2024) .
ISSN 1573-1898
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1007/s11165-024-10211-3

Volltext

[thumbnail of s11165-024-10211-3.pdf]
Format: PDF
Name: s11165-024-10211-3.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
Download (1MB)

Weitere URLs

Abstract

This study analyses the coherent integration of creativity into science education modules for eighth-grade students to enhance competence development. The learning modules’ content covered a basic ecological unit about forests, applied as digital or analog lesson. By utilizing the creativity subscales ‘Act’ and ‘Flow’ its analysis resulted in a clear factorial structure. Notably, higher levels of creativity were associated with increased cognitive learning achievements among students, irrespective of the instructional delivery method—be it analog or digital. Particularly, the ‘Act’ and ‘Flow’ dimensions exhibited a promising potential for augmenting learning outcomes in learner-centric, gamified modules. The mentoring role of teachers is supposed to promote a flow state and simultaneously to highlight the significance of autonomy in learning processes. Unexpectedly, there were no discernible gender differences. This research significantly contributes to our understanding of the interplay among creativity, learning success, and instructional modalities within the realm of science education.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Keywords: Creativity; Gamification; Digital learning; Act; Flow; Cognitive achievement
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung
500 Naturwissenschaften und Mathematik > 570 Biowissenschaften; Biologie
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8280-7
Eingestellt am: 08 Apr 2025 09:14
Letzte Änderung: 08 Apr 2025 09:15
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/8280

Downloads

Downloads pro Monat im letzten Jahr