Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

How freshmen perceive Environmental Education (EE) and Education for Sustainable Development (ESD)

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00004639
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-4639-4

Titelangaben

Maurer, Michaela ; Bogner, Franz X.:
How freshmen perceive Environmental Education (EE) and Education for Sustainable Development (ESD).
In: PLoS One. Bd. 14 (2019) Heft 1 . - No. e0208910.
ISSN 1932-6203
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0208910

Volltext

[thumbnail of journal.pone.0208910.pdf]
Format: PDF
Name: journal.pone.0208910.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
Download (1MB)

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Open Access Publizieren
Ohne Angabe

Abstract

Concepts of 464 university freshmen towards Environmental Education (EE) and Education for Sustainable Development (ESD) were analyzed. Responses were classified into seven main categories: ‘ecological aspects’, ‘ecological problems’, ‘economical aspects’, ‘social aspects’, ‘environmental attitudes’, ‘environmental behavior’ and ‘education’. Analyses of sustainability concepts show a large discrepancy between EE and ESD, whereby the latter includes an additional sub-group: ‘the next generation aspect’. Labeling individual sources of EE in a retrospective assessment identified the family as the most important source of knowledge, followed by media, school and outreach. Further differences were detected between students’ self-perception and their ideal conception of environmental behavior, by using the scale Inclusion of Nature in Self (INS). Only some EE statements produced higher (unfulfilled) expectations ‘economic aspects’, ‘environmental behavior’ and ‘ecological problems’. In contrast fewer (unfulfilled) expectations were observed in the categories of ‘education’ and ‘ecological aspects’.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Zusätzliche Informationen (öffentlich sichtbar): BAYCEER149154
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen
Forschungseinrichtungen > Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen > Bayreuther Zentrum für Ökologie und Umweltforschung - BayCEER
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-4639-4
Eingestellt am: 27 Mrz 2020 11:21
Letzte Änderung: 27 Mrz 2020 11:21
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/4639

Downloads

Downloads pro Monat im letzten Jahr