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Cultural differences in processing online customer reviews : holistic versus analytic thinkers

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006633
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-6633-7

Titelangaben

Brand, Benedikt Martin ; Kopplin, Cristopher Siegfried ; Rausch, Theresa Maria:
Cultural differences in processing online customer reviews : holistic versus analytic thinkers.
In: Electronic Markets. Bd. 32 (28 April 2022) . - S. 1039-1060.
ISSN 1422-8890
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1007/s12525-022-00543-1

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Name: s12525-022-00543-1.pdf
Version: Veröffentlichte Version
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Abstract

While the majority of studies exploring online customer reviews in the light of intercultural comparisons draw on the theoretical framework of Hofstede’s cultural dimensions, which faced justifiable criticism, we make use of Socio-Cognitive Systems Theory to illustrate how consumers from different cultures are cognitively processing information. By employing this alternative theory, it is shown that the (heretofore established) Elaboration Likelihood Model for examining online customer reviews does not serve as an applicable framework in intercultural contexts. Reviewing extant literature, we uncover incidents questioning the generalizability of previous studies on review credibility conducted among East Asians. Building upon a research model established at a national level, we interviewed Western (German; n=552) and East Asian (Chinese; n=585) consumers to analyze the intercultural appropriateness of the model. The results empirically validate the assumptions of the Socio-Cognitive Systems Theory, and thus, finds Chinese to perceive review credibility holistically, whereas Germans tend to categorize its antecedents for evaluating them separately.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Keywords: Online customer reviews; Socio-Cognitive Systems Theory; Intercultural comparison; Elaboration Likelihood Model
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-6633-7
Eingestellt am: 13 Sep 2022 05:33
Letzte Änderung: 18 Nov 2022 07:32
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/6633

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