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Rental clothing box subscription : The importance of sustainable fashion labels

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00008239
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8239-4

Titelangaben

Rese, Alexandra ; Baier, Daniel:
Rental clothing box subscription : The importance of sustainable fashion labels.
In: Journal of Retailing and Consumer Services. Bd. 83 (2025) . - 104153.
ISSN 0969-6989
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2024.104153

Volltext

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Format: PDF
Name: 1-s2.0-S0969698924004491-main.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
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Abstract

Renting fashion using clothing box subscription is a growing trend in the textile industry. The element of surprise varies according to the box type chosen by the customer: the self-assembled or the curated surprise box. Our study focuses on the effects of consumer characteristics, box type and other attributes on the intention to subscribe. We collected data from 364 German respondents and used choice-based conjoint analysis to estimate these effects. A between-subject design helps to compare the self-assembled versus the curated surprise box type. Price has the highest relative importance in the curated surprise box subscription model. In both subscription models, consumers preferred to rent four fashion pieces rather than two. Sustainable fashion labels increase the willingness to pay in the case of the self-assembled box model. Most consumers still prefer new fashion items over second-hand or upcycled ones, leaving considerable room for circular communication strategies.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Keywords: Subscription boxes; Fashion; Sustainable labels; Circular economy; Conditional pricing; Biographical notes
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8239-4
Eingestellt am: 19 Feb 2025 09:04
Letzte Änderung: 19 Feb 2025 09:05
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/8239

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