Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Acceptance of matchmaking tools in coworking spaces : an extended perspective

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006058
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-6058-4

Titelangaben

Kopplin, Cristopher Siegfried ; Gantert, Till M. ; Maier, Julia Verena:
Acceptance of matchmaking tools in coworking spaces : an extended perspective.
In: Review of Managerial Science. Bd. 16 (2022) . - S. 1911-1943.
ISSN 1863-6683
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1007/s11846-021-00498-1

Volltext

[thumbnail of Kopplin2021_Article_AcceptanceOfMatchmakingToolsIn.pdf]
Format: PDF
Name: Kopplin2021_Article_AcceptanceOfMatchmakingToolsIn.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
Download (905kB)

Abstract

An extended technology acceptance model for matchmaking tools in coworking spaces is presented and tested among 92 German coworkers. Advancing previous research, hedonic and community-related aspects are integrated into a framework based on the extended unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT2). Coworkers emphasize a matchmaking tool’s productivity aspects, which are positively moderated by their sense of community. Hedonic motivation (HM) and personal innovativeness contribute to usage intention, while effort expectancy is not a driver. The influence of HM is negatively moderated by sense of community, suggesting that a favorable social atmosphere that is explorable in person acts as a partial substitute for the enjoyment of tool usage. Surprisingly, satisfaction with face-to-face activities does not affect their perception of a matchmaking tool.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Keywords: Coworking spaces; Matchmaking tools; Sense of community; Technology acceptance; Partial least squares; Structural equation modeling
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-6058-4
Eingestellt am: 21 Mrz 2022 07:23
Letzte Änderung: 04 Sep 2024 09:54
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/6058

Downloads

Downloads pro Monat im letzten Jahr