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Das Loyalitätsverhalten von Firmenkunden im Corporate Banking

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00004836
URN to cite this document: urn:nbn:de:bvb:703-epub-4836-4

Title data

Kapeller, Alexander:
Das Loyalitätsverhalten von Firmenkunden im Corporate Banking.
Bayreuth , 2020 . - XIII, 255 P.
( Doctoral thesis, 2018 , University of Bayreuth, Faculty of Law, Business and Economics)

Abstract

Die Frage, wie sich das Loyalitätsverhalten von Firmenkunden im Corporate Banking im Kontext der Beziehungsdyade zu Bank und Kundenberater entwickelt, steht im Mittelpunkt der Arbeit. Auch die entsprechenden Größenunterschiede der Firmenkunden werden betrachtet. Zur Beantwortung der Forschungsfragen wird ein Loyalitätsmodell entwickelt und mittels der Service Dominant Logic über die Ebenen Bank und Kundenberater projeziert. Die empirische Untersuchung wird mittels Strukturgleichungsmodell durchgeführt. Es zeigt sich, dass die Entwicklung der Loyalität zum Kundenberater keine Durchgängigkeit bis hin zur Verhaltensloyalität aufzeigt. Dies ist bei der Loyalität zur Bank hingegen der Fall, jedoch nur für kleinere Firmenkunden. Die Unternehmensgröße zeigt generell einen starken negativen Einfluss auf die Verhaltensloyalität.

Abstract in another language

How develops loyalty in corporate banking in the relationship customer-salesperson-bank. Also the different company sizes are taken into account in this study. A loyalty model is projected on the level salesperson and bank. The empirical study is conducted via structural equation model. It can be shown, that there is a broken loyalty chain on the salesperson level to behavioural loyalty as it is at the level of the bank. But this only holds for smaller companies as there is no significant loyalty chain for bigger customers to behavioural loyalty. Also in general, company size has a negative impact on customer behavioural loyalty.

Further data

Item Type: Doctoral thesis (No information)
Keywords: Loyalität; Firmenkunden; B2B; Bank; Dienstleistung; Service Dominant Logic
DDC Subjects: 300 Social sciences > 330 Economics
Institutions of the University: Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Chair Business Administration VIII - Marketing and Services Management > Chair Business Administration VIII - Marketing and Services Management - Univ.-Prof. Dr. Herbert Woratschek
Faculties
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration
Faculties > Faculty of Law, Business and Economics > Department of Business Administration > Chair Business Administration VIII - Marketing and Services Management
Language: German
Originates at UBT: Yes
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-4836-4
Date Deposited: 28 May 2020 10:50
Last Modified: 28 May 2020 10:51
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/4836

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