Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Navigating Digital Frontiers : Preliminary Ethical Reflections on Islamic Learning in Contemporary Nigerian Muslim Societies

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00008576
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8576-0

Titelangaben

Fahm, AbdulGafar Olawale:
Navigating Digital Frontiers : Preliminary Ethical Reflections on Islamic Learning in Contemporary Nigerian Muslim Societies.
Hrsg.: Debusmann, Robert . Bayreuth Academy of Advanced African Studies
Bayreuth , 2025 . - VIII, 29 S. - (University of Bayreuth African Studies Working Papers ; 59 ) (Academy reflects; 14)

Volltext

[thumbnail of WP 59 Academy reflects 14 _ Fahm.pdf]
Format: PDF
Name: WP 59 Academy reflects 14 _ Fahm.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
Download (1MB)

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
EXC 2052: Africa Multiple: Reconfiguring African Studies
390713894

Projektfinanzierung: Deutsche Forschungsgemeinschaft

Abstract

This paper examines the ethical implications of the digital transformation in Islamic learning within contemporary Nigerian Muslim societies. It explores how digital platforms have reshaped educational practices, expanded access to Islamic knowledge, and introduced new challenges regarding authenticity, authority, and equitable access. The study investigates the interplay between traditional pedagogical methods and modern digital tools using a mixed-methods approach that integrates qualitative insights and quantitative data from extensive surveys. The findings highlight opportunities and dilemmas: while digital technologies democratize learning and enhance connectivity, they also raise concerns over misinformation and the erosion of established scholarly hierarchies. The paper concludes with reflections on the need for robust ethical frameworks and policy interventions to safeguard the integrity of Islamic education in the digital age.

Weitere Angaben

Publikationsform: Working paper, Diskussionspapier
Keywords: Digital Islamic Learning; Digital Ethics; Nigerian Muslim Societies; Religious Education; Digital Pedagogy
Themengebiete aus DDC: 200 Religion > 290 Andere Religionen
Institutionen der Universität: Profilfelder > Advanced Fields > Afrikastudien
Forschungseinrichtungen > Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen > Institut für Afrikastudien - IAS > Bayreuth Academy of Advanced African Studies - BAAAS
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > Bayreuth Academy of Advanced African Studies
Forschungseinrichtungen > Sonderforschungsbereiche, Forschergruppen > EXC 2052 - Africa Multiple: Afrikastudien neu gestalten
Profilfelder
Profilfelder > Advanced Fields
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen
Forschungseinrichtungen > Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen > Institut für Afrikastudien - IAS
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen
Forschungseinrichtungen > Sonderforschungsbereiche, Forschergruppen
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-8576-0
Eingestellt am: 12 Sep 2025 11:55
Letzte Änderung: 12 Sep 2025 12:06
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/8576

Downloads

Downloads pro Monat im letzten Jahr