URN to cite this document: urn:nbn:de:bvb:703-epub-7581-3
Title data
Reischl, Maximilian:
Sampling based real-time approximations on CPUs and GPUs - with application to rendering of multi layered materials and pathfinding.
Bayreuth
,
2024
. - VII, 51 P.
(
Doctoral thesis,
2024
, University of Bayreuth, Faculty of Mathematics, Physics and Computer Sciences)
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Abstract
Estimation and approximation are essential parts of the history of electronic computing, especially in simulation and games. In this work, we present two new approaches to problems that are not solvable in real-time by the methods normally used, and show how our approaches achieve this in a scalable way with minimal constraints, as well as incorporating GPUs for computation. First, we establish a method that enables real-time volume scattering in multilayer materials for entertainment and medical applications. Second, one that enables the computation of paths for a variety of agents with minimal precomputation for entertainment technology and simulations, also in real-time.
Abstract in another language
Näherung und Schätzungen sind wesentliche Bestandteile der Geschichte der elektronischen Datenverarbeitung, insbesondere im Bereich der Simulation und der Spiele. In dieser Arbeit stellen wir zwei neue Ansätze für Probleme vor, die mit den normalerweise verwendeten Methoden nicht in Echtzeit lösbar sind, und zeigen, wie unsere Ansätze dies auf skalierbare Weise mit minimalen Einschränkungen erreicht sowie GPUs zur Berechnung einbezieht. Zum einen etablieren wir ein Verfahren, das Volumenstreuung in mehrlagigen Materialien für Unterhaltungstechnik und medizinische Anwendungen in Echtzeit ermöglicht. Zum anderen eines, das die Berechnung von Pfaden für eine Vielzahl von Agenten mit minimaler Vorberechnung für Unterhaltungstechnik und Simulationen ebenfalls in Echtzeit ermöglicht.
Further data
Item Type: | Doctoral thesis (No information) |
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Keywords: | GPGPU; pathfinding; ai; rendering; teeth |
DDC Subjects: | 000 Computer Science, information, general works > 004 Computer science 600 Technology, medicine, applied sciences > 610 Medicine and health |
Institutions of the University: | Faculties > Faculty of Mathematics, Physics und Computer Science > Department of Computer Science > Professor Applied Computer Science V > Professor Applied Computer Science V - Univ.-Prof. Dr. Michael Guthe Faculties Faculties > Faculty of Mathematics, Physics und Computer Science Faculties > Faculty of Mathematics, Physics und Computer Science > Department of Computer Science Faculties > Faculty of Mathematics, Physics und Computer Science > Department of Computer Science > Professor Applied Computer Science V |
Language: | English |
Originates at UBT: | Yes |
URN: | urn:nbn:de:bvb:703-epub-7581-3 |
Date Deposited: | 18 Mar 2024 11:48 |
Last Modified: | 18 Mar 2024 11:50 |
URI: | https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/7581 |