Titelangaben
Walther, Sebastian ; Phadke, Gaurang ; Eymann, Torsten:
The service-productivity learning cockpit – a business intelligence tool for service enterprises.
Bayreuth
,
2012
.
- (Bayreuther Arbeitspapiere zur Wirtschaftsinformatik
; 53
)
Volltext
|
|||||||||
Download (199kB)
|
Abstract
The paper describes the development of an agent-based simulation tool for hospital managers to manage their productivity of services, especially in the context of supporting services like patient transport logistics. The learning cockpit allows hospital managers to see how the change of inputs changes the overall perceived customer values of all stakeholders and therefore to get a visualization of the impacts their decisions cause. The paper introduces the general research domain service-productivity, followed by a description of the development steps of artefact creation. The learning cockpit is part of a research project called BELOUGA, which is funded by the German government.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Working paper, Diskussionspapier |
---|---|
Keywords: | BELOUGA; enterprise system tools; agent-based simulation; learning cockpit; service productivity; Benchmarking; Gesundheitswesen |
Themengebiete aus DDC: | 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre Fakultäten Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik und Digitale Gesellschaft |
Sprache: | Englisch |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
URN: | urn:nbn:de:bvb:703-opus4-9576 |
Eingestellt am: | 25 Apr 2014 06:20 |
Letzte Änderung: | 04 Apr 2019 05:42 |
URI: | https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/207 |