Titelangaben
Heitz, Miriam ; König, Stefan:
Reputation in Multi Agent Systems and the Incentives to Provide Feedback.
Bayreuth
,
2009
.
- (Bayreuther Arbeitspapiere zur Wirtschaftsinformatik
; 48
)
(
Bachelorarbeit,
2009, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
Volltext
|
|||||||||
Download (572kB)
|
Abstract
The emergence of the Internet leads to a vast increase in the number of interactions between parties that are completely alien to each other. In general, such transactions are likely to be subject to fraud and cheating. If such systems use computerized rational agents to negotiate and execute transactions, mechanisms that lead to favorable outcomes for all parties instead of giving rise to defective behavior are necessary to make the system work: trust and reputation mechanisms. This paper examines different incentive mechanisms helping these trust and reputation mechanisms in eliciting users to report own experiences honestly.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Bachelorarbeit |
---|---|
Keywords: | Trust; Reputation; Vertrauen; Anreize; Reputation; Trust; Incentives; Reputation |
Themengebiete aus DDC: | 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre Fakultäten Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VII - Wirtschaftsinformatik und Digitale Gesellschaft |
Sprache: | Englisch |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
URN: | urn:nbn:de:bvb:703-opus-6486 |
Eingestellt am: | 25 Apr 2014 10:06 |
Letzte Änderung: | 13 Mrz 2019 10:44 |
URI: | https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/478 |