Titlebar

Export bibliographic data
Literature by the same author
plus on the publication server
plus at Google Scholar

 

Wirksamkeitsfacetten von Nachhilfe in Deutschland und den USA: Eine ländervergleichende Studie

URN to cite this document: urn:nbn:de:bvb:703-epub-2141-5

Title data

Weydenhammer, Nadine:
Wirksamkeitsfacetten von Nachhilfe in Deutschland und den USA: Eine ländervergleichende Studie.
Bayreuth , 2015 . - 167 P.
( Doctoral thesis, 2015 , University of Bayreuth, Faculty of Cultural Studies)

[img] PDF
Dissertation_finale Version.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons BY 3.0: Attribution .

Download (1MB)

Abstract

Kann Nachhilfeunterricht als nachhaltig betrachtet werden? Dieser Frage geht die folgende Studie im Rahmen einer empirischen Untersuchung in Deutschland und den USA nach. Es wurden 154 amerikanische sowie 1369 deutsche Studierende mittels eines Onlinefragebogens befragt. Durch vergleichende Varianzanalysen der Einschätzungen der Studierenden wurde untersucht, ob der erlebte Nachhilfeunterricht als nachhaltig eingestuft werden konnte und wo Unterschiede zwischen beiden Stichproben lagen. Hinsichtlich der geprüften Variablen ergeben sich (hoch-)signifikante Hinweise auf die Nachhaltigkeit der erlebten Nachhilfe der deutschen und amerikanischen Stichprobe. Die berechneten geringen bis mittleren Effektstärken relativieren die Ergebnisse jedoch.

Abstract in another language

Is tutoring sustainable? So far there is a lack of empirical evidence for this question. In the following study, tutoring of 154 American and 1369 German students was evaluated with an online-survey. Based on several ANOVA tests the author searched for evidence that the students attended sustainable tutoring in their past and located the differences between the two samples. Significant evidence for sustainable tutoring within the American and German sample was found but the results show only small effect sizes.

Further data

Item Type: Doctoral thesis (No information)
Keywords: Nachhilfe; Nachhaltigkeit; Deutschland; USA; Vergleich
DDC Subjects: 300 Social sciences
300 Social sciences > 370 Education
Institutions of the University: Faculties
Faculties > Faculty of Cultural Studies
Faculties > Faculty of Cultural Studies > Chair School Education
Language: German
Originates at UBT: Yes
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-2141-5
Date Deposited: 27 Aug 2015 07:15
Last Modified: 27 Aug 2015 07:15
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/2141

Downloads

Downloads per month over past year