Suche nach Personen

plus im Publikationsserver
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

“Paperwork is so important!” : processes of literacising in bureaucratic contexts in Benin and Bolivia

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00007540
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-7540-6

Titelangaben

Abou Moumouni, Issifou ; Krauß, Rebekka:
“Paperwork is so important!” : processes of literacising in bureaucratic contexts in Benin and Bolivia.
In: Cultura & psyché. Bd. 4 (2023) Heft 1 . - S. 85-106.
ISSN 2730-5732
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1007/s43638-023-00085-z

Volltext

[thumbnail of s43638-023-00085-z.pdf]
Format: PDF
Name: s43638-023-00085-z.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
Download (314kB)

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Exzellenzcluster Africa Multiple, EXC 2052/1 - 390713894
Ohne Angabe

Projektfinanzierung: Deutsche Forschungsgemeinschaft

Abstract

In both Bolivia and Benin, the state presumes that citizens can navigate its bureaucracy even if it does not provide them with the requisite literacy skills. However, bureaucratic procedures are highly characterised by literacy and digital literacy and people with little or no literacy require alternative strategies to manage them. This article contributes to debates on (il)literacy and bureaucracy studies by looking at the learning practices of persons with little or no literacy competence in La Paz and El Alto, Bolivia, and Parakou, Benin. It investigates their ways of coping with such bureaucratic requirements and especially how they manage to acquire specific literacy abilities in order to complete procedures. Our conclusions are based on empirical data obtained through various kinds of interviews and participant observation that we carried out during more than 12 months of fieldwork.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Keywords: (Un)learning; Literacy; Illiteracy; Digital literacy; Administrative procedures
Themengebiete aus DDC: 100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
300 Sozialwissenschaften
400 Sprache > 490 Andere Sprachen
Institutionen der Universität: Forschungseinrichtungen > Sonderforschungsbereiche, Forschergruppen > EXC 2052 - Africa Multiple: Afrikastudien neu gestalten
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Sonderforschungsbereiche, Forschergruppen
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-7540-6
Eingestellt am: 13 Mrz 2024 09:47
Letzte Änderung: 13 Mrz 2024 09:48
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/7540

Downloads

Downloads pro Monat im letzten Jahr