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Do job crafting opportunities help to win talent? Disentangling and contextualizing the effects of job crafting opportunities on applicant attraction

DOI zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00007269
URN zum Zitieren der Version auf EPub Bayreuth: urn:nbn:de:bvb:703-epub-7269-5

Titelangaben

Schüler, Jens ; Franzke, Sonja ; Boehnlein, Philipp ; Baum, Matthias:
Do job crafting opportunities help to win talent? Disentangling and contextualizing the effects of job crafting opportunities on applicant attraction.
In: Journal of Organizational Behavior. Bd. 44 (2023) Heft 5 . - S. 776-801.
ISSN 1099-1379
DOI der Verlagsversion: https://doi.org/10.1002/job.2704

Volltext

[thumbnail of J Organ Behavior - 2023 - Sch ler - Do job crafting opportunities help to win talent Disentangling and contextualizing the.pdf]
Format: PDF
Name: J Organ Behavior - 2023 - Sch ler - Do job crafting opportunities help to win talent Disentangling and contextualizing the.pdf
Version: Veröffentlichte Version
Verfügbar mit der Lizenz Creative Commons BY 4.0: Namensnennung
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Abstract

We argue that job crafting opportunities are not only helpful to motivate and enable the existing workforce but that they can also function as a signal to attract talent. With the help of two empirical studies (Study 1 – a conjoint experiment and Study 2 – a vignette study), we show that (a) a signaled opportunity for job crafting helps to attract job seekers; (b) job crafting signals can trigger positive as well as negative expectations of central job demands and resources that inform job acceptance intentions, and; (c) a proactive personality strengthens most of the positive expectations of job crafting signals while buffering adverse effects.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Keywords: applicant attraction; job crafting opportunities; signaling theory
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle - Univ.-Prof. Dr. Matthias Baum
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XVI - Entrepreneurship und digitale Geschäftsmodelle
Sprache: Englisch
Titel an der UBT entstanden: Ja
URN: urn:nbn:de:bvb:703-epub-7269-5
Eingestellt am: 30 Okt 2023 09:14
Letzte Änderung: 30 Okt 2023 09:14
URI: https://epub.uni-bayreuth.de/id/eprint/7269

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